Torsdagsmys !

Morgonen har varit så skön....sovit som en prinssesa och vaknade med att vår lille prins kröp in under täcket.
Jo, visst försökte han sig på att vi skulle hoppa stundsmatta direkt....men innan vi gör något annant så gör vi eldandning....det kan han, han är ju som uppvuxen med det.
Eldandning är en andnings teknik som används inom yogan, själv så är jag Kundalininyoga lärare.
Det finns ju en himla massa olika  andingstekninker inom yogan som hjälper oss på olika sätt  att höja energin i vår kropp, vårt sinne ....allt för att vi skall må bättre.
Man kan säga att eldandning är lite som en flåsande hund, fast vi gör det genom näsan, eller så andas du djupa andetag genom näsan fortare och fortare...........en super teknik för att stärka magcentret och bli pigg. Sägs rena vårt blod bla.

Uppmärksamma din andning, några gånger om dagen....den talar om vart du är/ hur det är!
Iaktta den....visst är det läckert att kroppens intelligens andas åt dig!
Många människor andning är ytliga. men ju mer du är medveten om din andning, desto mer kommer dess naturliga djupa att infinna sig.
Andningen har ju ingen form, men har sedan urminnes tider förknippas med anden- livets formlösa aspekt.
Bli medveten om din andning gör att du är i nuet, som är nyckeln till förändring/transformation.
Andas!

Min son vet att han kan ta djupa andetag om saker och ting ej går hans väg....och han gör det faktiskt ibland...snart 3, visst påminner jag honom om det. men skillnaden är härlig att se när han tar djupa andetag och provar igen.


J Krishnamurti... den store indiska filosofen och andlige läraren sa en gång....." vill ni veta min hemlighet? "   
" Min hemlighet är att jag ej dömer det som händer! "

I morgon far vi, min vännina och jag upp till Skellefteå, vi skall vara med på Hälsansdag. Vi skall lansera den nya tunga träningsrockringen. Fick höra att de på vårruset kunde visst vinna en träningsrockring när det vairt med, det var ju kul. 

Före lunch tränade jag med rockringen ute i gräset.....så kom Neo på en ny lek ! Jo, vi skulle rulla rockringarna nedför vår kulle.....så det är vad vi gjort här på förmiddagen. In i buskar, ned i sandlådan, ut på åkern.....men ej i studsmattan!


Ha det gott ,maria



Kommentarer
Postat av: Jennike

Men Hej Maria! Va kul att få följa dej här på Bloggen, nu när vi inte träffs så ofta! Kram på dej.

2009-06-04 @ 19:51:23
URL: http://jenkepenke.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Hej fina Maria! Kul att du också hittat till vår lilla "rörelse" ;-) Så glad jag blev när du tittade in till mig. Ser fram emot att läsa i din blogg. Stora kramen på dig!

Härlig bild på Neo föresten!

2009-06-04 @ 22:26:59
URL: http://vildrosenbibbi.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Underbara människa! Så fin blogg och så kloka ord! Jag har dock lite svårt att kunna se och läsa texten. Tack för senast föresten! Otroligt värdefullt! Vi ses snart igen. SAT NAM

2009-06-05 @ 16:16:02
URL: http://www.helafamiljen.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0