Måndag är i samklang med månen!

Varje veckodag har dess egna energi, inom astrologin så är våra veckodagar kopplade till planeterna.
Idag är det måndag och det är planeten månen som styr och dess kvaliteter bla sinnets rörelse, känslor.
Så om du vill göra yoga i samklang med dagens energi så välj en kriya som relaterar till dess energi...idag en lugn/känslomässig pranayam för dagen.

Kriya betyder pass.

" ta kalla duschar"     

  Klipp dina vinbärsbuskar...iallafall 2 av den om du har många....min kära vännina var på besök gav det rådet till mig..hon tyckte att de var lite gamla.....Sant....de har nog varit med i många år....själv har vi ju bara bott här i snart  två sommrar.
Och gör svartvinbärssaft...mums..och så nyttigt. Det är vad jag skall göra i morgon!

Dagen har faktiskt varit lite tränande i tålamod.....sonen ville göra allt utom det jag ville. Vad gör jag....jo, andas och väljer diskutionerna.
Dröm rosa drömmar....

ha det gott, Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0